Fornøyde medarbeidere sørger for landets mest fornøyde boligkunder

Prognosesenteret har nå kåret de boligutbyggerne i landet med de mest fornøyde kundene. I kategorien for beste kjede i enkeltkundemarkedet gikk Norgeshus til topps med en KTI-score på 82. På topp 10-listen blant forhandlere imponerer Norgeshus med hele 4 Norgeshusforhandlere.

Salgssjef i Norgeshus, Frode Holm (t.v) tok i mot prisen på vegne av Norgeshus.
Salgssjef i Norgeshus, Frode Holm (t.v) tok i mot prisen på vegne av Norgeshus.

Bekreftelse på at kunden får det han vil ha

Salgssjef i Norgeshus, Frode Holm, var til stede for å motta prisen for beste selskap i EAT-markedet. - Det er en stor ære for oss som kjede å bli rangert på toppen i denne kategorien. Denne anerkjennelsen bekrefter at vi leverer det kundene vil ha: boliger av ypperste kvalitet, bygd av dyktige håndverkere og levert i samsvar med avtalene som er inngått. Jeg ønsker å gratulere og samtidig uttrykke min takknemlighet til alle våre 140 forhandlere, som alle fortjener en bit av denne prestisjetunge prisen. Uten deres engasjement og dedikasjon hadde det ikke vært mulig for oss å oppnå denne anerkjennelsen.

4 Norgeshusforhandlere inne blant de 10 beste

I kategorien beste forhandler i EAT – markedet, finner vi hele 4 Norgeshusforhandlere på lista over de 10 beste: Norgeshus Mesterbygg Sunnhordaland (Bømlo), Norgeshus Kjell Gilje, Norgeshus Boligspesialisten og Norgeshus Stjørdal Tømrerservice (nå Norgeshus STS). Med Norgeshus som beste kjede i sin kategori, vitner dette om at kundetilfredshet er et fokusområde for alle medlemmene i kjeden.

En enorm tillitserklæring og et enormt ansvar

Daglig leder i Norgeshus Mesterbygg Sunnhordaland (Bømlo), Ove Grønås, er takknemlig for tilbakemeldingene han har fått fra kundene på KTI-undersøkelsen, og er selvfølgelig stolt av å havne på denne lista. – Suksessen ligger i at vi alltid tar oss god tid til å sette oss inn i kundens ønsker og behov. Når en potensiell boligkunde tar kontakt med oss, er det gjerne for å få realisert sitt livsprosjekt, og det at vi får ansvaret for å gjøre denne drømmen til virkelighet, er en enorm tillitserklæring som vi må ta på alvor. 

Ove Grønås, daglig leder Norgeshus Mesterbygg Sunnhordaland

Med kunden i fokus

Det er ikke bare kvaliteten på boligen som spiller inn på graden av tilfredshet hos en boligkunde. Vel så viktig er selve opplevelsen til kunden gjennom hele prosessen, fra det første møtet til overlevering av boligen og ved ettårsbefaringen. Tydelige avtaler, god kommunikasjon og en ryddig fremdriftsplan er viktige forutsetninger for at kunden føler seg ivaretatt.

Markedsdirektør i Norgeshus, Benn Båtvik, er svært fornøyd med de gode plasseringene i de to kategoriene. - Det er selvfølgelig gledelig at vi oppnår såpass gode resultater, men likeså viktig er det at vi tar fatt i de resultatene og rapportene som nå foreligger, og ser på hva som kan gjøres av ytterligere forbedringer i tiden som kommer. 

Fornøyde medarbeidere gir fornøyde kunder

Benn Båtvik har klare tanker om hva det er som ligger bak de gode resultatene. - En av bærebjelkene i Norgeshus, er at vi skal være best på folk. I det legger vi at vi skal ha de best kvalifiserte folkene både yrkesmessig, men også på det menneskelig plan. Våre ansatte er vårt ansikt utad og de som i hverdagen er i kontakt med kundene. Dyktige folk som skaper gode relasjoner til kundene, er med på å bygge tiltro og trygghet mellom partene slik at kunden kan være sikker på at han får det han vil ha. For at vi skal nå målet om å ha de beste folkene, har vi gjennom mange år jobbet målrettet med å legge til rette for å skape gode arbeidsmiljø for alle. Vi vet at folk som trives i jobbene sine yter både mere og bedre, noe som bygger opp under økt yrkesstolthet og da også høyere kvalitet på utført arbeid. Dette igjen gir mer fornøyde kunder og en økt lønnsomhet for bedriften - en vinn–vinn-situasjon for alle parter.»